تجهیزات وایرلس
نوشته شده توسط : مهشید افخمی

وایرلس یا بی سیم جز تجهیزاتی است که امروزه همه ما از آن استفاده می کنیم. اینکه وایرلس دقیقا چیست؟ شاید سوال خیلی از ما باشد. با ما همراه باشید تا پاسخ به سوال خود را دریافت کنید. وایرلس دارای امواج الکترومغناطیسی (به جای سیم) است که سیگنال های ارتباطی را دریافت و آن ها را حمل می کنند. تجهیزات وایرلس در ابتدای قرن بیستم در رادیو تلگراف ها پدیدار شدند و به تدریج به خاطر مدلاسیون بودن، امکان انتقال صدا نیز در آن ها فراهم شد، این چنین شد که رادیو ها به وجود آمدند. با طراحی و تولید تلویزیون، فکس و.. استفاده بهتر از آن به عمل آمد و امروزه به توسعه ای چشمگیر مبدل شده است

. به طور کلی تکنولوژی ارتباطی که به جای استفاده از سیم، با امواج رادیویی ارتباط برقرار می گردد را وایرلس می گویند. جهت آشنایی با نحوه کارکرد تجهیزات وایرلس می توان گفت، اطلاعات در نقطه مبدا به امواج رادیویی تبدیل می شوند و سپس به سمت مقصد ارسال می شوند. در نقطه مقصد امواج رادیویی دریافت شده و تبدیل به دیتا می شود و مجددا به سمت مبدا ارسال می شوند. لازم به ذکر است جهت راه اندازی یک شبکه اینترنتی، باید از قطعات، ابزار و نرم افزارهای خاص استفاده کنیم که از مهم ترین تجهیزات در راه اندازی شبکه های بی سیم، روترها و آنتن ها هستند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراگیری اینترنت در سراسر دنیا و در همه جوانب زندگی روزمره ما، ایجاد شبکه و اتصال اینترنت از طریق کابل شبکه به یک روش تقریبا قدیمی تبدیل گشته است، البته این بدین معنا نیست که کابل شبکه از اتصالات اینترنتی حذف گردیده بلکه نشان دهنده اهمیت تجهیزات وایرلس در برقراری اینترنت می باشد. اگر از اینترنت پرسرعت استفاده می کنید قاعدتا اسم رادیو وایرلس، وای فای و یا برخی دیگر از تجهیزات وایرلس را شنیده اید، در ادامه هر یک از آن ها را به شما معرفی کرده و کاربردشان را مطرح می کنیم.

 

منبع : خرید تجهیزات وایرلس





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: